تاریخ انتشار : 29 خرداد 1402

انواع استاندارد کلاه ایمنی عایق برق

انواع استاندارد کلاه ایمنی عایق برق
  • تاریخ: دوشنبه 29 خرداد 1402 - 07:03
  • نویسنده: مدیر 1
  • صفحه: وبلاگ

کلاه ایمنی عایق برق یکی از مهمترین وسایل حفاظتی در صنعت‌هایی است که در آن‌ها با خطرات احتمالی برقی مواجه هستند.

برای تولید و استفاده از این نوع کلاه‌ها، استانداردهای مشخصی وجود دارد که باید رعایت شود. در این مقاله به بررسی انواع استانداردهای کلاه ایمنی عایق برق پرداخته می‌شود.

1- استاندارد EN 397: این استاندارد برای کلاه‌های ایمنی عمومی تعیین شده است و شامل مواردی مانند مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر حرارت و شعله، قابلیت جذب صدا و قابلیت تنظیم است. با این حال، برای کلاه‌های عایق برق کافی نیست.

2- استاندارد EN 50365: این استاندارد برای کلاه‌های ایمنی عایق برق تعیین شده است. این کلاه‌ها باید دارای مقاومت بالا در برابر برق باشند و قابلیت جذب صدا و تنظیم را نیز داشته باشند.

3- استاندارد EN 166: این استاندارد برای لنز‌های کلاه‌های ایمنی تعیین شده است و شامل مواردی مانند مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر خط و خش و مقاومت در برابر حرارت است.

4- استاندارد EN 397/A1: این استاندارد برای کلاه‌های ایمنی عمومی با قابلیت عایق برق تعیین شده است. این کلاه‌ها باید دارای مقاومت بالا در برابر برق و قابلیت جذب صدا و تنظیم را نیز داشته باشند.

5- استاندارد EN 14052: این استاندارد برای کلاه‌های ایمنی عایق برق تعیین شده است. این کلاه‌ها باید دارای مقاومت بالا در برابر برق و قابلیت جذب صدا و تنظیم را داشته باشند. در این استاندارد، مقاومت در برابر خوردگی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

6- استاندارد ASTM F2178: این استاندارد برای کلاه‌های ایمنی عایق برق تعیین شده است. این کلاه‌ها باید دارای مقاومت بالا در برابر برق و قابلیت جذب صدا و تنظیم را داشته باشند. همچنین، این استاندارد شامل آزمون‌هایی برای تعیین مقاومت کلاه در برابر برق است.

به طور کلی، برای استفاده از کلاه‌های ایمنی عایق برق، باید به استانداردهای مشخص شده توسط سازمان‌های مربوطه توجه کرد. این استانداردها باید توسط تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و کاربران رعایت شود تا حفاظت از کارگران به بهترین شکل ممکن انجام شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به کالا باشد.
  • - لطفا فارسی و خوانا بنویسید.