تاریخ انتشار : 29 بهمن 1399

ویروس کرونا چیست

ویروس کرونا چیست
  • تاریخ: چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 13:09
  • نویسنده: مدیر 1
  • صفحه: وبلاگ

ویروس کرونا در کشور چین شیوع پیدا کرده که تا کنون جان صد ها تن را گرفته است. مقامات چین از مردم این کشور خواسته‌اند به شهر ووهان، محل انتشار این ویروس، سفر نکنند و به ساکنان شهر هم توصیه کرده‌اند در شهر بمانند.تا کنون ابتلای بیش از هزاران نفر به این ویروس تایید شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، آلمان، انگلیس، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

 

درباره ویروس جدید چه می‌دانیم؟
تعداد زیادی نمونه از بیماران مبتلا به این ویروس در آزمایشگاه‌های سازمان جهانی بهداشت تست شده و متخصصان به این نتیجه رسیده اند که این ویروس را از خانواده "ویروس Corona"  می باشد.
تاکنون ۶ نمونه از این ویروس کشف شده بود و با مورد اخیر تعداد آن به هفت می‌رسد.
از علائم ویروس مرگبار کرونا می توان به نشانه های سرماخوردگی عادی تا تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی باشد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهراً بدون دلیل نیز داشته باشد. کروناویروس مرس، برخلاف سارس، نه تنها دستگاه تنفس بلکه ارگان‌های حیاتی دیگر بدن مثل کلیه و کبد را نیز درگیر می‌کند. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است که این مورد می‌تواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند


سرایت ویروس بین انسان‌ها چقدر آسان است؟

بسته به نوع کروناویروس، روش‌های انتقال آن متفاوت است. در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند. هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شده‌است یا از طریق سطوح آلوده به ویروس.

 

تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس شستن دستان در دفعات بالا و استفاده از ماسک های سوپاپدار می باشد.

نگارش و انتشار توسط تیم ایمن صنعت نوین - © استفاده از مطالب سایت تنها با درج لینک مستقیم به آن مطلب مجاز است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به کالا باشد.
  • - لطفا فارسی و خوانا بنویسید.